• Dom Pomocy Społecznej

ŻYCIE W DPS

Lis 2014

I jeszcze raz Andrzejki

I jeszcze raz Andrzejki Tym razem my byliśmy gośćmi DPS z Bielska-Białej - tzw. "Żywiecka". Bawiliśmy się wyśmienicie. Oby częściej...

Lis 2014

Czarodziejski Bal Andrzejkowy w naszym Domu

Czarodziejski Bal Andrzejkowy w naszym Domu W listopadzie byliśmy gospodarzami Czarodziejskiego Balu. Na tradycyjne Andrzejki zaprosiliśmy zaprzyjaźnione

Domy zapewniając im doskonałą zabawę. Były czary, były wróżby, były tańce...

Do przyszłego roku!

Senioriada w Wilkowicach

Senioriada w Wilkowicach Jak co roku reprezentacja naszego Domu wzięła udział w Senioriadzie zorganizowanej przez DPS z Wilkowic. Jak przystało na Igrzyska - były hymny i olimpijska flaga. Współzawodnictwo i zabawa były przednie. Wróciliśmy jak zawsze z medalami...

Wystawa prac Mieszkańców

Wystawa prac Mieszkańców 8 września mieliśmy okazję podziwiać prace plastyczne mieszkańców DPS z ul. Żywieckiej w Bielsku-Białej.

Narodowe czytanie Trylogii Sienkiewicza

Narodowe czytanie Trylogii Sienkiewicza 5 września spotkaliśmy się z innymi DPS-ami na trzecim już, zainicjowanym przez Prezydenta Bronisława Komorowskiego, Narodowym Czytaniu - tym razem Sienkiewiczowskiej Trylogii. Gospodarzem Czytania był jak zwykle DPS z ul. Żywieckiej w Bielsku-Białej i Biblioteka Pedagogiczna. Fragmenty narodowych dzieł czytali dla nas aktorzy, co dostarczyło dodatkowych emocji i wzruszeń. Były też fragmenty zekranizowanych dzieł, mini-konkurs tematyczny, a na koniec wspólnie wykonana "Dumka na dwa serca". Już czekamy na następne Narodowe Czytanie.

Dożynki w Komorowicach

Dożynki w Komorowicach 3 września wzięliśmy udział w imprezie dożynkowej zorganizowanej przez DPS dla Przewlekle Chorych w Bielsku-Białej Komorowicach. Reprezentacja każdego Domu przywiozła ze sobą dożynkowy wieniec, który brał udział w konkursie. Pomysły na jesienne dzieło były przeróżne. Aura dopisała, a gościnność gospodarzy sprawiła, że zabawa była przednia - tańce, śpiewy i iście dożynkowa uczta.

Rajd rowerowy w Czechowicach-Dziedzicach

Już kolejny raz reprezentacja naszego Domu wzięła udział w Rodzinnym Rajdzie Rowerowym organizowanym corocznie we wrześniu przez MOSiR w Czechowicach-Dziedzicach. W tym roku trasa rajdu liczyła 40 km. Nasz Dom reprezentował - oprócz personelu - Pan Tadeusz Morawiec - zapalony rowerzysta, inicjator udziału "teamu DPS Żywiec" w tej godnej polecenia imprezie. Pan Tadeusz - już kolejny raz z rzędu został nagrodzony za udział w Rajdzie jako jego najstarszy uczestnik... 84 lata w tak wspaniałej kondycji nasz Mieszkaniec zawdzięcza właśnie jeździe na rowerze, która jest stałym punktem każdego dnia naszego Seniora-Cyklisty.

Zachęcamy do naśladowania i przyłączenia się do naszej drużyny w przyszłym roku

Cze 2014

Wycieczka autokarowa - Wadowice

Wycieczka autokarowa - Wadowice 25 czerwca udaliśmy się tradycyjnie na całodniową wycieczkę autokarową. Tym razem naszym celem były Wadowice! Dzień był pełen atrakcji. Najpierw wizyta w Graboszycach na łowisku "Karpik", gdzie miło spędziliśmy czas na kontakcie z przyrodą. Następnie położone nieopodal Wadowice - rodzinne miasto Karola Wojtyły. Tutaj spacer po rynku, odwiedzenie kościoła parafialnego, a następnie główny cel wyprawy - Dom Rodzinny Jana Pawła II. Wizyta w muzeum dostarczyła nam wiele wzruszeń, przywołała wspomnienia i stała się okazją do refleksji, zapadając na długo w naszą pamięć. W czasie wycieczki nie zabrakło też tradycyjnych wadowickich kremówek... Kolejny raz wyjazd umożliwił nam ks. Jerzy Kolasiński, udostępniając nieodpłatnie autokar. Serdecznie dziękujemy!

Cze 2014

IV Śląski Piknik Integracyjny

IV Śląski Piknik Integracyjny 18 czerwca 2014r. reprezentacja naszego Domu wzięła udział w spotkaniu integracyjnym osób niepełnosprawnych - Śląskim Pikniku Integracyjnym. Gościliśmy w Chorzowie - w Rosarium Parku Śląskiego. Organizatorzy Pikniku - Śląski Urząd Marszałkowski i Fundacja Park Śląski - zadbali by program był atrakcyjny, a zaproszeni goście - około 1300 osób przednio się bawili. Były występy każdej reprezentowanej jednostki - tańce, śpiewy, recytacje, animacje teatralne. Można było też skorzystać z fachowych porad ZUS, SUM, rehabilitantów. Każda grupa miała też możliwość przejażdżki rowerowej po Parku Śląskim lub spaceru z kijami nordic-walking pod okiem doświadczonych instruktorów; wszystkich uczestników Pikniku obwoziła też po parku specjalna kolejka. Było malowanie twarzy, wspólna zabawa, dużo śmiechu i wiele, wiele atrakcji i emocji. Pełna integracja! Nasz Dom zaprezentował wiązankę piosenek góralskich, które porwały do tańca widownię.

Maj 2014

Majówka na bielskich Błoniach

Majówka na bielskich Błoniach Na zaproszenie Domu Pomocy Społecznej z ul. Żywieckiej w Bielsku-Białej, gościliśmy na majówce zorganizowanej na bielskich Błoniach. Majówka była okazją do spotkania z mieszkańcami innych DPS-ów i do wspólnej zabawy. Było sportowe współzawodnictwo, tańce, pieczenie kiełbasek na ognisku, a dla ochłody - wyśmienite lody! Bardzo lubimy te spotkania...

Cze 2013

Pieniy - wycieczka autokarowa

Pieniy - wycieczka autokarowa 26 czerwca udaliśmy się na całodniową wycieczkę autokarową, która staje się coroczną tradycją. Tym razem celem podróży były Pieniny. Wrażeń było wiele, a pogoda sprzyjała. W Niedzicy odbyliśmy rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim, w Jaworkach spacerowaliśmy po rezerwacie przyrody Biała Woda, podziwiając piękno Pienińskiego Parku Narodowego.